XXIII Pielgrzymka Rodziny Szkół im. Jana Pawła II „Cywilizacja życia”

W dniach 11-12 października grupa 40 uczniów z naszej szkoły pod opieką p. Urszuli Łastawieckiej, s. Bożeny Redzik, p. Marioli Sandurskiej i p. Katarzyny Suchoń uczestniczyła w XXIII Pielgrzymce Rodziny Szkół im. Jana Pawła II do Częstochowy.

Pierwszym punktem naszej wyprawy było zwiedzanie częstochowskiego Muzeum Monet i Medali Jana Pawła II. Poznaliśmy historię tego miejsca. Dowiedzieliśmy się, że muzeum stanowiło wotum wdzięczności dla Matki Bożej Częstochowskiej i św. Jana Pawła II za przywrócenie zdrowia p. Krzysztofowi Witkowskiemu – prezesowi i założycielowi miejsca. Podziwialiśmy ekspozycję składającą się z monet, medali oraz pamiątek związanych z Janem Pawłem II. Przewodnik przypomniał nam, że przedmioty będące własnością osoby uznanej za świętą, stanowią relikwie II stopnia, a przechodzące przez jej ręce, to relikwie III stopnia. Z dumą przypomnieliśmy sobie, że bogaty zbiór takich pamiątek znajduje się także w naszej szkolnej Sali Patrona.

Następnie wyruszyliśmy na Jasną Górę. Udaliśmy się na krótką modlitwę do kaplicy Matki Bożej. Mogliśmy zawierzyć Maryi nasze rodziny, kolegów i koleżanki oraz całą społeczność szkolną. Następnie p. Łastawiecka oprowadziła nas po dziedzińcach i podziemiach klasztoru jasnogórskiego. Oglądaliśmy pamiątki związane z historią miejsca. Również tutaj zobaczyliśmy wiele śladów obecności naszego Patrona – Jana Pawła II.

Zmęczeni, ale szczęśliwi udaliśmy się na nocleg do częstochowskiego Sanktuarium Krwi Chrystusa, położonego około 4 km od Jasnej Góry. Przejechaliśmy unikalną Aleją Brzozową, która łączy te dwa niezwykłe miejsca. Czekała na nas pyszna obiadokolacja. Po zakwaterowaniu i krótkim odpoczynku udaliśmy się na spacer i zakupy. O godzinie 20.30 zebraliśmy się w miejscowym kościele na zaproszenie jednego z zakonników. Mieliśmy okazję wysłuchać krótkiej historii miejsca oraz katechezy. Następnie uczestniczyliśmy w błogosławieństwie relikwiami Krwi Chrystusa. Po zakończeniu nabożeństwa odśpiewaliśmy Apel i rozeszliśmy się do pokoi.

Kolejny dzień naszej pielgrzymki rozpoczęliśmy w kaplicy modlitwą poprowadzoną przez s. Bożenę Redzik. Zjedliśmy pyszne śniadanie i ruszyliśmy na spotkanie Rodziny Szkół Jana Pawła II. Na placu jasnogórskim zgromadziło się około 7 tysięcy osób z prawie 170 szkół. Wysłuchaliśmy koncertu ewangelizacyjnego w wykonaniu Magdy Anioł. Punktem kulminacyjnym pielgrzymki była Eucharystia pod przewodnictwem biskupa radomskiego Marka Solarczyka – duszpasterza Rodziny Szkół Jana Pawła II. W homilii ksiądz biskup odwołując się do doświadczeń ze Światowych Dni Młodzieży w Lizbonie, podkreślał piękno młodzieńczego entuzjazmu. Jako wzór do naśladowania przybliżył postać błogosławionego Carlo Acutisa. Na zakończenie Mszy św. odbyło się jak co roku uroczyste zawierzenie całej społeczności Matce Bożej oraz odśpiewanie hymnu. Razem z pocztem sztandarowym, który pięknie nas reprezentował na wałach jasnogórskich, wróciliśmy do autokaru, by ruszyć w powrotną drogę do Siedlec. Pielgrzymowanie możemy już dziś ocenić jako bardzo udane i będziemy czekać na dobre owoce w budowaniu cywilizacji życia.